Hyundai Kona Electric: driefasig laden vanaf 2020

644

De voorbije jaren zijn autoconstructeurs alsmaar grotere batterijen in hun elektrische auto’s gaan monteren om een oplossing te bieden aan de zogeheten range anxiety. Daardoor is niet langer het rijbereik, maar wel de soms erg lange laadtijd zowat het grootste struikelblok geworden voor potentiële EV-rijders. Bij Hyundai passen ze ook daar echter een mouw aan, dit keer met een driefasige lader voor de Hyundai Kona Electric.

Net als de meeste elektrische auto’s van Aziatische oorsprong is ook de huidige Hyundai Kona Electric voorzien van een monofasig laadsysteem (32A) met een capaciteit van 3,7 kW. Vanaf de modeljaarupdate voor 2020 komt de Kona Electric echter standaard met een driefasige lader, die aan een snelheid van 11 kW kan laden. Afhankelijk van je gekozen versie ben je dus na zo’n 4 (met 39 kW-batterij) of 6 uur (met de grote 64 kW-batterij) gesteld.

Naast de technische update krijgt de Kona Electric, net als de elektrische Ioniq overigens, een groter (10,25 inch) infotainmentsysteem met nieuwe connectiviteitsmogelijkheden. Prijzen voor de modeljaarupdate zijn er voorlopig nog niet, de auto verschijnt dan ook pas tegen het jaareinde op de markt.