Aangezien plug-in hybrides in heel wat landen aan verschillende voorwaarden moeten voldoen om fiscaal gezien interessant te zijn, heeft BMW de 225xe van een nieuw batterijenpakket voorzien.

BMW 225xe Active Tourer

Vanaf heden doet de Active Tourer het met een batterij van 10 kWh in plaats van 7,7, een batterijpakket dat je in 3 tot 5 uur kan volladen. De grotere accu zorgt er natuurlijk voor dat de elektrische autonomie van het model flink de hoogte ingaat (57 km oftewel +25% in NEDC 2.0). Die winst heeft vanzelfsprekend ook een impact op het verbruik: 1,9 tot 2,1 l/100 km (NEDC 2.0) afhankelijk van het afwerkingsniveau. Dat komt neer op 42 tot 47 g CO2/km. In de WLTP-cyclus doet hij het verrassend genoeg zelfs beter, met een uitstoot van 38 tot 42 g CO2/km.

Hiermee volgt de 2 Reeks Active Tourer de trend van zijn plug-in hybride broertjes bij het Beierse merk, die één voor één een grotere accu ingeplant kregen.

224 paarden

De BMW 225xe beschikt over een 136 pk sterke 1.5 benzinemotor die de voorwielen aandrijft in combinatie met een elektromotor van 88 pk voor de achteras. Die combinatie is goed voor een gecombineerd vermogen van 224 pk en een maximaal koppel van 385 Nm. Daardoor kan de monovolume in 6,7 s van 0 tot 100 km/u sprinten en haalt hij een topsnelheid van 202 km/u.