Na de Cayenne krijgt ook de Porsche Macan een nieuwe topmotor. De Macan Turbo kiest niet voor plug-in hybride technologie, maar een goeie ouwe verbrandingsmotor.

Een oude bekende ook, want Porsche plantte de 2.9 turbomotor ook al in de Cayenne en de Panamera, zustermerk Audi stopt hem dan weer in de RS4 en de RS5. Die wordt hier gekoppeld aan een zeventraps automaat en vierwielaandrijving.

Porsche Macan Turbo

+++

Het is verbazingwekkend hoeveel plusjes Porsche in het persbericht stopte: de nieuwe 2.9 heeft 40 pk meer dan de 3.6 liter die in de vorige Macan Turbo lag. Hij is drie tienden sneller naar 100 (4,3 seconden) en heeft een 4 km/u hogere topsnelheid (270 km/u). Qua profileringsdrang kan dat wel tellen.

Porsche Macan Turbo

De Macan Turbo onderscheid je van de niet-Turbo versies dankzij de LED-lichten en drievoudige luchtinlaat vooraan en de achterspoiler met dubble-wing design en specifieke einddempers op de kont. Voorts staat hij ook op specifiek 20 duims schoeisel. Nieuwe, op 18 manieren verstelbare zetels, een alcantara dakbekleding en een interieurpakket in geborsteld aluminium maken de Turbo compleet.

In Frankfurt wordt de Porsche Macan Turbo aan het grote publiek voorgesteld. Prijs? In ons land vanaf 95.299,60 euro.

Porsche Macan Turbo