AutoBuzz.be wordt… Fangio!

206

Een nieuw verhaal, een nieuwe start… dat vraagt ook om een nieuwe naam. Mogen we je voorstellen: Fangio.be, je nieuwe digitale heimat voor je dagelijkse portie autonieuws!

Je hebt je vanochtend wellicht twee keer in de ogen moeten wrijven, toen bleek dat de vertrouwde groen-blauwe Autobuzz-kleuren plots met de noorderzon verdwenen waren. We hadden je misschien moeten waarschuwen, dat er iets groots op til was, dat we achter de schermen al maanden op een multimediale revolutie zaten te broeden. Toch vonden we het ook wel iets hebben, zo’n digitale tabula rasa. Nieuwsgierigheid – en dat blijft tenslotte wat we graag willen uitlokken -vertrekt nu eenmaal altijd vanuit de verrassing.

Vanaf vandaag leggen we met Fangio.be de basis voor een sterk nieuw merk binnen de Vlaamse (auto-)media, een veilige haven voor al wie de vierwieler een warm hart toedraagt. Mede dankzij ons partnership met HLN.be, dat niet toevallig Fangio.be uitkoos als hofleverancier voor zijn dagelijkse autorubriek, wordt de vaste kernredactie versterkt met een aantal gastschrijvers en -fotografen, stuk voor stuk creatieve storytellers die ons zullen helpen het autonieuws in al zijn facetten nog beter te capteren. Internationale autosalons, prestigieuze auto-evenementen of exclusieve productvoorstellingen: bij Fangio.be beleef je het voortaan steevast vanop op de allereerste rij.

View this post on Instagram

Live @Zoute Rally 2019 (Prologue)

A post shared by Fangio.be (@fangio.be) on

Van lees- naar kijkervaring 

Uiteraard brengt de overgang naar Fangio.be ook een aantal inhoudelijke wijzigingen met zich mee. Die zijn hoofdzakelijk ingelepeld door de manier waarop jullie onze media (en media in het algemeen) consumeren, met een grotere klemtoon op videocontent en social media, waarbij we jullie al vriendelijk willen uitnodigen om onze kersverse Facebook-, Twitter-, YouTube- en Instagram-pagina’s te volgen. Daarnaast zullen we, op aangeven van onze trouwe lezers, voortaan ook meer aandacht hechten aan consumentenadvies. Inzicht en overzicht zijn daarbij de kernwoorden. Want nu de auto-industrie op een historisch kruispunt staat en de gemiddelde klant overmand wordt door keuzestress (benzine, diesel, CNG, hybride, plug-in hybride, waterstof of elektriciteit?) is de nood aan neutrale en heldere berichtgeving groter dan ooit.

We hoeven je dan ook niet meer te vertellen dat onze focus op objectieve en vooral onafhankelijke autojournalistiek natuurlijk onverminderd aanwezig blijft. Naast het meest recente autonieuws mag je je dus nog steeds verwachten aan het betere testwerk, verhelderende analyses en rake columns, doorspekt met een flinke dosis octaanhumor. Elke vrijdag mag je van ons ook een handig weekoverzicht in je digitale brievenbus verwachten, zodat je helemaal bijgepraat het weekend tegemoet kunt rijden. Was je nog niet aangemeld bij onze AutoBuzz-database? Klik dan snel door naar het registratieformulier, dat je hier kunt terugvinden.

Zo, dat was het voor nu, neem gerust even de tijd om onze nagelnieuwe Fangio-omgeving te ontdekken, je dagelijkse autohonger te stillen en ons te laten weten wat je ervan vindt. Vermits ook wij de uitgebreide mogelijkheden van ons nieuwe platform nog volop aan het aftasten zijn, zijn alle comments en suggesties welkom via socialmedia@fangio.be.

Veel lees- en kijkplezier!

Het Fangio-team