Live in Frankfurt: BMW X1 met een vleugje 2

748

DSC_6316

De verkoopcijfers van de BMW X1 bewijzen het: de Duitse cross-over is een hit. Maar helemaal vrij van fouten is de huidige generatie niet. Tijd voor verandering dus.

DSC_6314

Voor de nieuwe X1 voorziet het merk het onderstel dat Mini voor z’n huidige lichting gebruikt en BMW voor de 2-reeks Active Tourer. De X1 krijgt ook nieuwe, dwarsgeplaatste motoren onder de kap. In eerste instantie zijn dat twee benzinecentrales en drie diesels (met 150 tot 231 pk). Vierwielaandrijving is standaard behalve op de X1 18d. Niet ondenkbaar is dat er in een later stadium nog een driecilinder bij het aanbod wordt gevoegd.

Als we de afmetingen bestuderen, zien we dat de nieuwe BMW X1 hoger en langer is geworden. Ook ging het koffervolume met 85 liter in de plus, tot 505 liter, en kan de achterbank 13 cm worden verschoven.

Binnenin dan is er van een revolutie geen sprake. Wel kan de uitrusting verder worden gespekt met snufjes à la actieve voetgangerbescherming, een rijstrookassistent en adaptieve cruise control.

[wpml_language language="nl"] [/wpml_language]