Live in Frankfurt: de 307 km/u snelle Alfa Romeo Giulia

422

DSC_6176

Met de Giulia zit Alfa Romeo (eindelijk!) op het juiste spoor. We wachten immers al lang op een achterwielaangedreven berline uit Milaan. En als die dan nog eens zijn basis met de Maserati Ghibli deelt, zijn de verwachtingen al helemaal hooggespannen.

Hier in Frankfurt trekt Alfa alle aandacht naar de sportversie van de Giulia (Quadrifoglio Verde). Die laat zich aanvuren door de 510 pk sterke V6 van Maserati en rolt ook op visueel vlak met de spieren (let op de forse diffuser, de kloeke uitlaatpijpen en de agressieve voorbumper). Dat hij er beter uitziet dan de gepensioneerde 159 willen we niet gezegd hebben, maar we gaan er nu al van uit dat hij beter rijdt. Sneller in ieder geval; dat getuigen het sprintcijfer (0-100 km/u in 3,9 seconden!) en de topsnelheid (307 km/u!) van de Giulia QV.

Het is dus duidelijk dat Alfa Romeo met de Giulia teruggrijpt naar oude waarden. Niet alleen door de naam te recycleren maar ook door de aandrijving op de achterwielen te laten gebeuren. De Italianen claimen een uiterst gunstige 50/50-gewichtsverdeling, een gesofisticeerde voorophanging, een Torque Vectoring-systeem met dubbele koppeling, zeer straffe remmen, een radiatorrooster met bewegende lamellen (ter controle van de luchtstroom), een regelbaar chassis en – vanzelfsprekend – het fameuze Alfa-DNA dat wisselen tussen verschillende rijmodi toestaat.

DSC_6186

[wpml_language language="nl"] [/wpml_language]