Live in Frankfurt: Porsche 911 altijd met turbo

374

IMG_0263

Na Ferrari zit ook Porsche aan de turbo. Niet dat dat voordien nooit het geval was – 911 Turbo, iemand? – maar voor de ‘doordeweekse’ modellen werd steevast voor een atmosferische krachtbron gekozen. Tot nu.

De net gefacelifte Porsche 911 zal voortaan dus in àl zijn versies op een turbo teren. De op pensioen gestuurde 3.4 en 3.8 zes-in-lijnmotoren lusten blijkbaar te veel benzine en de keuze voor turbocentrales is dan snel gemaakt. Puristen zijn daar minder mee opgezet, maar die waren dat ook al niet met de komst van de Cayenne en Macan.

Het verschil?

Volgens Porsche wordt gemiddeld 1 l/100km winst geboekt en gaat het vermogen er met 20 pk op vooruit. De facelift herbergt trouwens ook een nieuw stuurwiel en een nieuw multimediasysteem.

DSC_6122

 

[wpml_language language="nl"] [/wpml_language]