Live in Frankfurt: Audi A4, succes gegarandeerd!

437

DSC_6164

De Audi A4 is een vaste waarde in autoland. Elke nieuwe lichting gaat dan ook gepaard met technologische en visuele vooruitgang.

Hij is lichter (-120 kg) en gestroomlijnder (Cx: 0,23) en bijgevolg zuiniger dan de aftredende A4. Zo’n 21% als we Audi moeten geloven. Tussen de voorwielen is plaats voor één van drie benzine- en vier dieselmotoren (150 tot 272 pk). De 2.0 TDI Ultra – de instapdiesel – verbruikt gemiddeld 3,7 l/100 km wat overeenstemt met 95 g/km CO2. Bij de benzinedrinkers lust de 190 pk sterke 2.0 TFSI gemiddeld 4,8 l/100 km, goed voor 109 g/km CO2. Vierwielaandrijving is optioneel.

DSC_6159

Audi heeft voor de A4 in totaal 3 versnellingsbakken gereserveerd: een manuele zesbak, een S Tronic 7-trapsautomaat en een 8-traps Tiptronic.

Afmetingen

DSC_6158

De kersverse A4 is 4,73 m lang. Koop je ‘m als Avant – lees: break – kan je natuurlijk extra veel spullen meesjouwen. In normale configuratie kan je er 505 liter in kwijt, met de achterbank neergeklapt wordt dat 1510 liter. Op zich niet opzienbarend, al kan zowel de kofferklep als de bagageafdekking elektronisch worden bediend.

Ook nieuw in de A4 is de ‘Virtual Cockpit’ die we al kennen uit de TT, net als Matrix-koplampen, een smartphone-aansluiting, een draadloze laadfunctie voor de gsm. De lijst van opties is traditiegetrouw bijna eindeloos.

Wanneer te koop?

Vanaf de herfst zou de nieuwe Audi A4 bij de verdelers moeten staan.

La S4 est de nouveau de la partie !
Ja, de nieuwe Audi S4 is ook van de partij!