Land Rover heeft zopas de allereerste plug-in hybride uit zijn geschiedenis onthuld, de Range Rover Sport P400e. Of hoe je een 404 pk sterke kolos aan een normverbruik van 2,32 liter/100 kilometer helpt…

Land Rover voert een reeks aanpassingen door aan het volledige Range Rover Sport-modelgamma. Op esthetisch vlak noteren we de klassieke opsmuk (Led-koplampen, radiatorrooster en bumpers), onderhuids gaat de vernieuwing echter veel verder.

Zo introduceert Land Rover de P400e, een plug-in hybride Range Rover Sport die de 2 liter-turbobenzine van 300 pk aan een elektromotor van 116 pk koppelt. De combine levert in totaal 404 paarden af aan de vier aangedreven wielen, goed voor een spurt van 0 tot 100 km/u in 6,3 seconden en een normverbruik van… 2,32 liter/100 km. De elektrische autonomie zou zo’n 51 kilometer bedragen.

Het opladen van de 13,1 kWh grote batterij neemt 2u45 in beslag aan een wallbox, via een klassiek stopcontact heeft de Range minstens 7,5 uur nodig.

[wpml_language language="nl"] [/wpml_language]