Lexus RC onder het mes

490

Na een carrière van vijf jaar stopt Lexus zijn RC-sportcoupé in een nog wat strakker kleedje.

Wie wereldschokkende wijzigingen verwacht, kan zich meteen een bezoekje aan het Salon van Parijs besparen: op designvlak tapt de aldaar gepresenteerde Lexus RC nog steeds uit hetzelfde vaatje – en daar is, voor alle duidelijkheid, niets mis mee. De gekende spindle-grille wordt voortaan geflankeerd door een nieuw stel lichtblokken (met voortaan geïntegreerde L-vormige dagrijlichten), ook achteraan zijn er alleen gewijzigde lichtunits en een hertekende bumper om aan te geven dat je naar de kont van een gefacelifte RC zit te gapen.

‘Of ze bij Lexus dan tenminste korte metten hebben gemaakt met het nodeloos ingewikkelde infotainmentsysteem?’, horen we je al komen. We moeten je helaas teleurstellen, behalve een nieuw analoog klokje (uit de LC), bredere kniebeschermers op de middenconsole en een nieuwe polssteun blijft ook daar alles bij het oude. Wel nieuw zijn de inlegstukken uit (geborsteld) aluminium, die voortaan verkrijgbaar zijn op de F Sport-variant, naast een aantal nieuwe kleurstellingen.

De Lexus-ingenieurs mochten zich nog eens over de afstelling van de dempers en ophangingsbussen buigen, daardoor zou de RC voortaan wat sneller de hoek om moeten kunnen. Ook de gasrespons van de 300h werd verbeterd, het systeemvermogen van de 2 liter-viercilinder blijft daarentegen ongewijzigd. Tegen het einde van dit jaar zou de vernieuwde RC in de Belgische showrooms moeten verschijnen.

[wpml_language language="nl"] [/wpml_language]