Vanaf volgend jaar moeten alle managers bij Volkswagen verplicht met een EV rijden. Alleen zo kan het autoconcern zichzelf een geloofwaardig, elektrisch imago aanmeten, aldus topman Herbert Diess.

Die Welt am Sonntag, dat gisteren het met nieuws uitpakte, bevestigt dat de Volkswagen-directie voortaan alleen nog elektrische dienstwagens ter beschikking zullen krijgen. De bedoeling is dat ook de rest van het Volkswagen-personeel het goeie voorbeeld volgt, want tegen het einde van dit decennium zou zo’n 10 procent van de totale Volkswagen-vloot uit elektrische voertuigen moeten bestaan. De vraag is natuurlijk of Volkswagen ook ‘geëlektrificeerde’ hybrides meerekent, zoniet zullen de VW-bobo’s binnenkort moeten kiezen tussen een e-UP!, een e-Golf of de pas voorgestelde e-Crafter als volgende firmawagen. Tenzij ze ook een Tesla mogen kiezen, natuurlijk.

Elektrische versterking op komst

Met de aankondiging wil Volkswagen natuurlijk weer wat ‘reclame maken’ voor zijn grootschalige elektro-offensief, dat in 2020 op gang wordt getrokken door de Volkswagen I.D., een elektrisch alternatief voor de huidige Golf. Later volgt nog een heuse I.D.-familie, met onder meer de I.D. Crozz en I.D. Buzz. Tegen 2025 wil het concern zo’n 1 miljoen EV’s per jaar verkopen. Bij zustermerk Audi gaat de EV-gekte overigens dit jaar al van start met de (in Vorst gebouwde) e-tron, een elektrische SUV met een reëel rijbereik van zo’n 400 kilometer.

 

[wpml_language language="nl"] [/wpml_language]