Lexus ziet fleetpotentieel voor UX en ES

591

Vooraleer je weer blindelings naar je Duitse premiumdealer loopt om je volgende leasingwagen te bestellen, tracht Lexus je ogen te openen met de prijzen en VAA-tarieven van zijn nieuwste fleetwapens: de UX en ES.

Lexus blijft bij hoog en bij laag zweren bij het principe van de zelfopladende hybrides, een tactiek die hen – ondanks de interessante CO2-waardes – vooralsnog maar weinig succes oplevert in de Belgische fleetmarkt. Daar moeten de UX – een compacte SUV waar ze bij Lexus al jaren naar hunkeren – en de ES vanaf volgend jaar verandering in brengen. Nog steeds met dezelfde onderhuidse technologie, al is er ook één belangrijk verschil: dit keer mag het er eindelijk ook eens een beetje sexy uitzien.

Met prijskaartjes van 34.999 euro (voor de UX) en 47.990 euro (voor de ES) willen de Japanners op het eerste gezicht behoorlijk wat soja bij de sushi, maar de rijkelijke standaarduitrusting staat wel in schril contrast met de bikkelharde optiepolitiek die de meeste premiumconstructeurs voeren. In het geval van de Lexus UX250h, die gebruik maakt van een nieuwe, 178 pk sterke 2 liter-benzinemotor met elektrische ondersteuning, belooft Lexus bovendien een CO2-uitstoot van 96 g/km (NEDC 2.0) en een maandelijks Voordeel Alle Aard van 43,67 euro, cijfers die de gemiddelde fleetrijder als muziek in de oren moeten klinken. De ES-berline (die de weinig succesvolle GS moet doen vergeten, nvdr) pronkt met een CO2-waarde vanaf 100 g/km, waardoor ook hij het laagste VAA uit het hele business-segment (73,86 euro/maand) kan voorleggen.

Volgend weekend staan beide nieuwkomers in avant-première te blinken op de Zoute Grand Prix in Knokke, op de respectievelijke lancering is het weliswaar nog wachten tot eind december (ES) en april 2019 (UX).

[wpml_language language="nl"] [/wpml_language]