De Polestar 1 mag dan wel nog een plug-in hybride zijn, zijn kleine broertje predikt enkel nog elektriciteit. Met een vergelijkbare autonomie, acceleratie en prijs, richt hij zijn pijlen resoluut op … de Tesla Model 3!

Het eerste volumemodel van Polestar, het submerk van Volvo, wil met veel branie zijn plaats in het autolandschap opeisen. Daarvoor krijgt het model een 408 pk en 660 Nm sterke dubbele elektromotor (één voor elke as), goed voor een sprint naar 100 in nog geen 5 seconden. Best indrukwekkend voor een opgehoogde berline. Bovendien moet het Performance Pack met Öhlins-dempers, remmen van Brembo en 20 inch velgen ervoor zorgen dat de 2 niet alleen in op de rechte lijn uitblinkt.

Polestar 2

Daarnaast – waarschijnlijk nog belangrijker in het rijk der EV’s – zorgt het 78 kWh sterke accupakket ervoor dat de Polestar 2 ongeveer 500 kilometer kan rijden alvorens hij weer aan de stekker moet.

Android

Binnenin presenteert Polestar een sober interieur met het 11 inch grote infotainmentscherm als grote aandachtstrekker. Dat gebruikt trouwens voor het eerst Android als basis, waardoor Google Maps, Google Assistant en Google Play direct toegankelijk zijn. Vanzelfsprekend is die laatste app uitgebreid met een overzicht van de naburige laadpalen.

Polestar 2

De Polestar 2 zou begin volgend jaar van de band moeten rollen. Het merk gaf ook al de basisprijs voor de Launch Edition mee, met name 59.000 euro volgens het Duitse belastingsysteem. Slechts een fractie hoger dan … de Tesla Model 3.