Dat de N-uitvoeringen van de Hyundaimodellen doen dromen, mocht collega Kristof enkele maanden geleden nog ervaren in de i30 Fastback N. Al wordt die droom vaak doorprikt wanneer je uitrekent wat zo een bolide eigenlijk kost. Om die sportieve groep toch aan te kunnen spreken, creëerde Hyundai N Line versies, die uitpakken met een aangescherpt rijgedrag en een ‘snelle’ look. Een beproefd recept dat ook andere constructeurs graag gebruiken.

Na de i30 N Line is de Tucson de tweede Hyundai die een N Line-kuur krijgt. Het nieuwe uitrustingsniveau biedt koetswerk- en interieurdetails die geïnspireerd zijn op het N-gamma zoals een agressievere snuit, een hertekende bumper en nieuwe koplampen met special led-signatuur. Een vergelijking tussen het front van een standaard Tucson en de N Line vind je hieronder:

Meer dan looks

In het interieur vallen vooral de N-sportstoelen met rode stiksels op. Die rode accenten zijn ook terug te vinden op het stuurwiel, de versnellingspook en het dashboard.

Daarmee is het feestje trouwens nog niet gedaan. Hyundai wil voor rijprestaties zorgen die bij de looks van de N Line horen. Daarvoor kijken de Zuid-Koreanen naar het onderstel en de stuurinrichting. Die eerste wordt aangescherpt voor een betere wegligging en rijdynamiek. Bovendien wordt de vering vooraan 8% en achteraan 5% stijver. De stuurinrichting krijgt dan weer een nieuwe kalibratie, waardoor de Tucson directer moet reageren.

De N Line-plunje is enkel beschikbaar bij de sterkere motorisaties: de 1.6-T-GDI benzine (177 pk) en de 2.0 CRDi diesel Mild Hybrid (185 pk).