Hyundai trekt rijbereik Ioniq Electric op

394

Na de facelifts van de hybride en plug-in hybride Ioniq krijgt nu ook de elektrische variant een welgekomen update. De inhoud van het accupakket groeit van 28 naar 38,3 kW, goed voor een (reële) actieradius van 300 kilometer.

Pas drie jaar jong, en toch had de Ioniq Electric al nood aan een tussentijdse update. De concurrentie heeft de voorbije jaren natuurlijk niet stilgezeten, waardoor ook de Koreaan, net als de Nissan Leaf en BMW i3, een grotere accu in de strijd werpt om zich te kunnen meten met de jongere leeuwen binnen de EV-klas. Concreet gaat het om de 39 kWh grote accu die ook in de Kona Electric terug te vinden is, goed voor een rijbereik van zo’n 300 kilometer, ofte 50 meer dan de huidige Ioniq. Ook de elektromotor wint een handvol pk’s (136 tegenover 120), terwijl de ingebouwde lader voortaan geen 6,6, maar wel 7,2 kW aan stroom kan ‘tanken’.

Naast de technische upgrade pakt de vernieuwde Ioniq ook uit met een licht bijgepoederd uiterlijk en een opgewaardeerd interieur, dat voortaan een (optioneel) 10,25 inch groot zwevend touchscreen huisvest. Onder de noemer Blue Link zijn er ook wat bijkomende connectiviteitsoplossingen, waarmee eigenaars via hun smartphone het laadniveau kunnen bekijken of comfortfuncties als de airco en voorruitontwaseming kunnen activeren.