24 Uren van Le Mans H+21 : de posities lijken vast te staan

280

Sinds acht uur ’s ochtends zijn er weinig grote veranderingen geweest en alleen in de GTE Pro-categorie is er nog wat verandering te zien. Dit betekent dat Stoffel Vandoorne meer dan ooit op de derde plaats op het podium kan mikken.

Bij Toyota gaan we op weg naar een broederlijke deling: op #7 de overwinning op de 24 Uren van Le Mans, op #8 het wereldkampioenschap van de piloten. Onder voorbehoud van een last-minute verrassing, natuurlijk. De BR #11 komt ook dichter in de buurt van de derde plaats op het podium, waardoor Stoffel Vandoorne op Le Mans het beste resultaat van een Belgische piloot op Le Mans zou kunnen behalen sinds Eric Van de Poele in 2001 de derde plaats op Bentley behaalde.

In LMP2 en GTE Am zijn de waarschijnlijke winnaars Alpine #36 en Ford GT #85, maar er is nog steeds enige spanning in GTE Pro. Met nog drie uur te gaan voor de finish stond de Ferrari 488 #51 net voor de Corvette #83 aan de leiding, maar Jan Magnussen stuurde zijn Amerikaan de muur in bij de uitgang van de Porsche-bochten en verloor elke kans op de overwinning. Het is dus Porsche die met de 911 RSR #91 op de tweede plaats in de categorie staat, maar deze auto verloor helaas het contact met de Ferrari #51 door het missen van de juiste Safety Car tijdens de laatste neutralisatie van de race. In deze categorie zitten Laurens Vanthoor en Maxime Martin nog steeds in de race, maar op anonieme 12e en 14e plaatsen. Ze kunnen alleen maar hopen de finish te bereiken…. wat al een prestatie is voor elke zichzelf respecterende coureur.