Maar liefst zestien jaar lang hield SsangYong de Rexton in productie. Zestien jaar waarin de automobielindustrie ingrijpend veranderde …

Hoog tijd dus voor een nieuwe versie van het vlaggenschip, dachten ze bij de Koreaanse constructeur. En met een wagen van 4,85 meter lang, 1,96 meter breed en hoogte van 1,82 meter mag je best van een heus vliegdekschip spreken, zeker als je weet dat de Rexton meer dan twee ton op de weegschaal zet.

De wagen toont zich trouwens als een typisch Aziatische SUV met een fors design, al getuigt de achterzijde ook van wat Amerikaanse lijnen. In de wandelgangen horen we dan ook dat SsangYong graag met de Rexton richting Verenigde Staten zou trekken.

Binnenin is de wagen minder “pompeus” gebouwd en krijg je een hoogwaardig, luxueus interieur voorgeschoteld. De Rexton kan bijvoorbeeld rekenen op comfortabele zetels in Nappa-leder met een mooi ruitmotief, een knap generfd houtstukje op het handschoenenkastje en fijne knoppen die het binnenwerk een zeker cachet geven. Daarenboven is ook het luxe-aspect verzorgd dankzij zetelverwarming en –ventilatie en een systeem dat de luchtkwaliteit van de airco verbetert.

Knap interieur, maar …

Daarenboven is de Rexton op vlak van connectiviteit mee met de laatste technologieën van Apple en Android die je probleemloos verbindt met het infotainmentsysteem. Dat laatste geldt trouwens ook voor het openen van de kofferklep. Dit gebeurt immers automatisch wanneer je de sleutel naast de auto langer dan drie seconden vasthoudt. Bij onze eerste test bleken drie seconden eerder zes à zeven, maar het systeem werkt wel en dat is wat telt. We hebben immers al genoeg andere wagens getest waarbij we tevergeefs met ons been bleven zwaaien zonder reactie van de koffer …

1
2
3
DELEN