Na de Cayenne krijgt ook de Porsche Macan een welgekomen facelift. En, verrassing, die sluit mooi aan bij zijn grote broer …

Zoals gebruikelijk hebben de designers een aantal punten en komma’s verplaatst om de nieuwe Macan te onderscheiden van zijn voorganger. We noteren onder andere standaard LED-koplampen, die uitgerust kunnen worden met het Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS) om de lichtbundel automatisch bij te regelen. Het front van de Macan oogt voortaan wat breder, achteraan is een hoofdrol weggelegd voor de doorlopende lichtstrip (die we eerder zal zagen opduiken op de Cayenne).

Naast het esthetische luik hechtte Porsche natuurlijk ook veel aandacht aan de onderhuidse technologie, zodat de Macan ook op dat vlak weer helemaal mee is met z’n tijd. Een nieuwe Traffic Jam Assist met adaptieve cruise control kan het fileverkeer voor zijn rekening nemen, het Porsche Communication Management (PCM) verzorgt de connectiviteit en het touchscreen groeit van 7 tot 11 duim. Verder adopteert de Macan het GT Sport-stuurwiel uit de 911, een verwarmde voorruit, een ionisator, een aantal nieuwe koetswerkkleuren (Miami Blue, Mamba Green Metallic, Dolomite Silver Metallic, Crayon) en nieuwe interieurpacks.

Nieuwe kleurtjes

Porsche blijft ook trouw aan de verschillende bandenmaten (met bredere rubbers achteraan, zoals op een sportwagen) en geeft tot slot nog mee dat er een aantal nieuwe velgmotiefjes in de catalogus prijken. Neen, geen smurfblauwe.