Audi dient Tesla Model S van antwoord met e-tron GT Concept

553

Met de e-tron (en de eind 2019 verwachte e-tron Sportback) staat 2019 bij Audi grotendeels in het teken van de elektrische SUV’s, al lijdt het al lang geen twijfel meer dat ze in Ingolstadt op een veel breder EV-gamma zitten te broeden. Tegen 2020 is het al de beurt aan deze e-tron GT, een ruime vierzitscoupé… met Porsche-genen.

Bij Audi hebben ze tegenwoordig iets met fluorescerende camouflagestickers, na de e-tron kreeg ook deze conceptversie van de e-tron GT een gelijkaardig zebrakostuum aangemeten voor zijn nakende salondebuut in Los Angeles. Intussen mocht het Amerikaanse publiek al kennismaken met de ‘uitgeklede’ versie van Audi’s eerste elektrische berline, die begin 2021 ook bij ons op de markt zal verschijnen.

 

Wie een blik werpt op de specificaties (twee elektromotoren, samen goed voor 590 pk en een spurt van 0 tot 100 in circa 3,5 seconden) en zijn automobiele pappenheimers een beetje kent, komt al snel tot de vaststelling dat de e-tron GT op technisch vlak heel wat gemeen zal hebben met de recent voorgestelde Taycan van zustermerk Porsche. Zo heeft Audi het over een ‘op prestaties gerichte berline’ die dankzij een snellaadsysteem tot 150 kW slechts 20 minuten nodig zal hebben om over 80 procent van zijn totale batterijcapaciteit te beschikken. Als naast het platform ook het accupakket rechtstreeks wordt overgeheveld uit de Porsche Taycan, mogen we ons verwachten aan een theoretisch (NEDC-)rijbereik van net geen 500 kilometer.