Lamborghini Huracan EVO: roof down

205

Het vervolg is even logisch als adembenemend bij Lamborghini!

In de nasleep van de presentatie van de coupé eerder dit jaar, onthulde Lamborghini de Spyderversie van haar kleinste supercar. Mechanisch werden er alvast enkele aanpassingen gemaakt: de Spyder beschikt nu over de diabolische 5.2 V10-motor die we al kennen uit de Audi R8, goed voor 640 pk en maar liefst 600 Nm aan koppel! Dat maakt de dakloze versie 0,2 seconden trager in de sprint naar 100 dan de coupé, een sprint die trouwens 3,1 seconden duurt. De rode naald stopt met klimmen bij 325 km/u, het gewicht van de Italiaan klimt dan weer naar 1.542 kg.

De Lambo krijgt ook een update van zijn infotainmentsysteem, achterwielsturing, actieve ophanging en bovenal een aerodynamica die erop gericht is de inzittenden alle comfort te geven wanneer er met open dak wordt gereden. De luchtinlaten voor- en achterzijde werden tot in de details aangepast om tot dit resultaat te komen. De achterruit kan apart elektrisch gesloten worden en het dak verdwijnt in 17 seconden en dat bij een snelheid tot 50 km/u!