Genève is het jaarlijkse Salon van de innovatie. En onderstaande concept cars zullen dat niet tegenspreken.

Audi

Wil je alles weten over de toekomstplannen van Audi? Dan wijzen we je graag door naar het artikel van gisteren, waar we de toekomstplannen van het merk met de vier ringen uit de doeken doen.

L’Audi e-tron GT fait envie !

Citroën Ami One

Onder de naam Ami One viert het Franse merk zijn honderdste verjaardag en toont het en passant zijn visie op de mobiliteit van de toekomst. Deze kleurrijke en kubistische wagen is 2,5 meter lang, 1,5 meter hoog en 1,5 meter breed. Een stadswagen dus, 425 kilo zwaar en in staat om 100 km ver te rijden op een batterijlading. Topsnelheid? 45 km/u. Oplaadtijd? Twee uur via een publieke laadpaal of een wallbox. De op stadsmaat ontwikkelde Ami One is een concept car met twee plaatsen, waar je vanaf je 16e mee mag rijden (met of zonder rijbewijs) en kan gekocht, gehuurd of gedeeld worden voor 5 minuten, 5 uur, 5 maanden, 5 jaar, …

Honda e Prototype

Jullie weten waarschijnlijk al dat wij fan zijn van de elektrische stadswagen met guitige retrolook die Honda in 2017 presenteerde. En dat is ook vandaag het geval, nu we leren dat de productieversie (die in 2020 verschijnt) 98% van zijn karakteristieken zal delen met deze laatste conceptversie die op het Salon van Genève getoond wordt. Deze micro-vierdeurs is 3,895 meter lang voor een breedte van 1,750 meter en een hoogte van 1,495 meter. Ze ontwikkelt 100 pk en heeft een autonomie van 200 km dankzij de motor achteraan (die ook de achterwielen aandrijft).

Kia Imagine

De Koreaanse constructeur toonde in Genève haar visie op de elektrische mobiliteit van morgen. Een vierdeurs die rust op een nagelnieuw platform dat Kia en Hyundai bedachten voor elektrische voertuigen. Dit specifieke platform moet dienen voor grotere wagens en is in staat om genoeg batterijen te dragen om de wagen maar liefst 800 kilometer ver te krijgen!

Lexus LC Cabriolet

De naam verklaart eigenlijk alles. Jullie hebben wel begrepen dat de LC Cabriolet een dakloze versie is van de LC van Lexus. Het gaat hier maar om een stijlstudie. Een die wel duidelijke de ambitie van de Japanners onderstreept om het segment van de premium vrije tijdsvoertuigen te gaan opzoeken.